Vrijwilligers en werkgroepen

Ons motto is 'Geloofsweg samen'. Vanuit deze visie gezien is bij de uitbouw en het onderhouden van onze geloofsgemeenschap de inzet van de vele vrijwilligers van de Onze Lieve Vrouwe parochie onontbeerlijk. Daarnaast maakt de huidige benoemingsomvang van het pastoresteam het noodzakelijk om op vele momenten van het samen parochie zijn een beroep te doen op de inzet van vrijwilligers.
Wanneer je overweegt vrijwilliger te worden in onze parochie, is het van belang voor jezelf na te gaan op welk gebied je graag jouw bijdrage wilt leveren. Wil je je vooral inzetten op momenten dat er extra menskracht nodig is? Dan zou bijvoorbeeld het rondbrengen van ons kwartaalblad over wegen of het bezorgen van de enveloppen van de kerkbalans een optie kunnen zijn. Of wil je graag een meer inhoudelijk bijdrage leveren aan de wijze waarop wij invulling geven aan onze Geloofsweg samen? Dan zou je bijvoorbeeld het lidmaatschap van de werkgroep Oecumene of van de groep voorgangers bij afscheidsvieringen kunnen overwegen.

Het voert te ver om alle werkgroepen die er zijn hier inhoudelijk toe te lichten. Daarom volstaan we met het geven van een overzicht.

Wij zouden het van harte toejuichen als je overweegt vrijwilliger te worden bij onze parochie.

Neem voor verdere informatie gerust contact op met parochiesecretariaat. Dat kan o.a. per mail via secretariaat@onzelievevrouweparochie.nl

Overzicht vrijwilligerswerk en werkgroepen

Activiteitencommissie